شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ

هنگامی که در مورد کابل های فیبر نوری بحث می شود، ممکن است در مورد UPC یا APC صحبت شود و دانستن آن برای شما جالب باشد. برای مثال، فرق بین کانکتور SC APC و SC UPC چه می باشد؟ UPC و APC در واقع دو نوع شیوه صیقل دادن فرول کانکتور فیبر نوری می باشد این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بین دو کانکتور UPC و APC گزینه بهتر را انتخاب کرده و راه حل بهتری را برای شبکه خود بیابید.

APC و UPC چیست؟
اتلاف بازگشتی در هنگام نصب یک کانکتور در پایان شبکه فیبر اجتناب ناپذیر می باشد. این بازتابش برگشتی توسط منبع نور تولید شده است. با این حال، اتلاف شدید نور به منابع نور لیزر آسیب و در سیگنال های انتقال یافته اختلال ایجاد می کند. بنابراین، انواع مختلف پولیش فرول کانکتور از تلفات توان شدید جلوگیری می کند. UPC و APC دو نوع پولیش می باشند که به طور گسترده ای در شبکه ها استفاده می شوند. در اینجا به برخی از اطلاعات خاص در مورد UPC و APC اشاره می کنیم.
UPC، دارای تماس فیزیکی اولترا و تکامل یافته ی فرمPC که دارای سطح خاص است، می باشد. کانکتور UPC به دستگاه صیقل سازی برای محقق کردن مشخصات تلفات بازگشتی نوری کم، وابستگی خاصی دارد. انتهای گرد آن که در طی پولیشینگ ایجاد شده اجازه می دهد تا تار فیبر نوری بر روی نقطه بالایی قرار بگیرد. علاوه بر این، در هنگام استفاده از کانکتور UPC، مطمئن شوید که با توجه به مشخصات لیزر می تواند ،اتلاف بازگشتی کانکتور UPC که تولید می نماید را اداره و تحمل نماید.

APC و UPC چیست؟

APC، دارای تماس فیزیکی زاویه دار می باشد و بسیار متفاوت از UPC است. انتهای مواجهه با اتصال APC دقیقا با زاویه 8 درجه به غلاف فیبر جلا داده شده است به طوری که مقدار زیادی از اتلاف بازگشتی به غلاف فیبر نوری بازگشت داده می شود که این کار از تداخل ارسال سیگنال یا آسیب رساندن به منبع لیزر جلوگیری می کند. اتصال کانکتور APC در 8 درجه با نگه داشتن ثابت سطح بسیار دشوار است. بنابراین، اگر فرول کانکتور APC آسیب ببیند، باید آن را با یک کانکتور APC نو جایگزین نمود.

APC و UPC چیست؟

نحوه ی تشخیص UPC از APC
تفاوت های بسیاری را می توان بین اتصالات UPC و APC پیدا نمود:

نکته اول فرول کانکتور است. همانطور که قبلا بحث نمودیم، کانکتور UPC بدون هیچ زاویه ای پولیش می شوند، اما کانکتور APC با زاویه 8 درجه پولیش می شوند.
نکته دوم راه بازتابش نور می باشد. نحوه پولیش مختلف فرول به طور مستقیم باعث تفاوت انعکاس نور می شود. اگر از کانکتور UPC استفاده شود نور منعکس شده مستقیم به سمت منبع نور انعکاس می یابد، اما در کانکتور APC به جای بازتاب به سمت نور به علت زاویه پولیش، نور به غلاف فیبر نوری بازتاب داده می شود.
نکته سوم تلفات بازگشتی می باشد. از آنجا که الگوهای انعکاس نور متفاوت هستند، سطح تلفات بازگشتی نیز متفاوت می باشد. تلفات بازگشتی کانکتور APC با مقدار -65 dB کمتر از کانکتور UPC با مقدار -50 dB می باشد. در واقع کانکتورها می توانند به عملکرد تطبیق بهتری دست یابند اگر اتلاف بازگشتی پایین تری داشته باشند.
نکته چهارم رنگ کانکتور می باشد. این آشکارترین تفاوت است که می تواند در کانکتورها دیده شود. کانکتور UPC معمولا بدنه آبی دارد در حالی که کانکتور APC بدنه سبز رنگ دارد.

نحوه انتخاب کانکتور UPC و APC ؟
اگر هنوز بین انتخاب از بین دو نوع کانکتور شک و شبهه دارید بهترین راه این است که کاربرد خود را ببینید و طبق آن تصمیم بگیرید. به طور کلی، نوع APC دارای عملکرد بهتر از نوع UPC می باشد. APC برای کاربردهای پهنای باند بالا و لینک مسافت های طولانی به کار برده می شود. به عنوان مثال، FTTX، شبکه پسیو نوری (PON) و مالتی پلکس تقسیم طول موج (WDM) که حساسیت بیشتری نسبت به تلفات بازگشتی دارند، APC یک راه حل بهتر برای ارائه پایین ترین تلفات بازگشتی می باشد. با این حال، استفاده گسترده از کانکتورهای APC هزینه بالاتری دارد. با این اوصاف، ممکن است کانکتور UPC یک انتخاب بهتر باشد چرا که هزینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : APC or UPC فیبر نوری, دسترسی به کابل فیبر نوری, تجهیزات فیبرنوری, ارتباطات فیبر نوری, APC or UPC , پنل های آداپتور , نوار کاست, APC or UPC ,APC or UPC, ظرفیت پورت, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 27 شهريور 1397 ساعت: 5:27



مشاورین و کارشناسان شرکت الکترونی کست وضعیت و موقعیت فعلی فیبر نوری در بازار ارتباطات تحت شبکه فیبر نوری را ارائه داده اند. بر طبق یک تحقیق، امسال میزان استفاده از فیبر نوری در سطح جهانی به 269.2 میلیون دلار خواهد رسید.

لینک کامل خبر
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اخبار فیبرنوری, ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, شبکه FTTH , تکنولوژی GPON, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, PON, FTTH, OLT پر ظرفیت, ONT, شبکه های نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 185 تاريخ : 20 شهريور 1397 ساعت: 5:26


فیبر نوری در حال حاضر به طور گسترده ای در شبکه های سراسر جهان استفاده می شود. هنگامی که آن را برای کار واقعی به کار می بریم، اتصال تارهای فیبر نوری یک کار ضروری است. دستگاه فیوژن یک ابزار موثر برای جوش فیبر نوری است. اما انتخاب نوع مناسب دستگاه فیوژن هنوز هم یک چالش بزرگ به حساب می آید. در این مقاله، ما در مورد چگونگی پیدا کردن دستگاه فیوژن مطابق با نیازهایمان صحبت خواهیم کرد. قبل از بحث در مورد انواع مختلف دستگاه فیوژن، اجازه دهید ابتدا نگاهی به اصول کار و عملکرد خاص دستگاه فیوژن داشته باشیم.
با استفاده از جوش فیوژن، اتصال دائمی برقرار می شود به طوری که سیگنال های نور می توانند از یک فیبر به دیگری، با تلفات بسیار کمی در لینک انتقال یابند. منبع حرارت یک متصل کننده فیوژن می تواند یک لیزر، شعله گاز، یک رشته تنگستن یا یک قوس الکتریکی باشد. در حال حاضر محبوب ترین و پرکاربردترین نوع منبع حرارتی، قوس الکتریکی می باشد.
امروزه با توجه به سیستم تراز کردن متفاوت تارها به هنگام اتصال فیوژن دو نوع دستگاه فیوژن وجود دارد. یکی از آن ها با تراز کردن غلاف (Cladding) و دیگری با تراز کردن کردن هسته (Core) عملیات فیوژن را انجام می دهد. اگر شما تفاوت بین این دو نوع دستگاه فیوژن را بدانید، پیدا کردن یک دستگاه فیوژن، مشکل نخواهد بود.

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته
در حال حاضر تراز کردن بر حسب هسته پرکاربردترین فناوری برای جوش فیوژن است. دستگاه فیوژن با استفاده از ترکیب تصویر و سیستم تشخیص نور می تواند هسته تارهای فیبر نوری را به منظور اندازه گیری و نمایش موقعیت هسته مشاهده کند. تارهای نوری در شیار V شکل قرار می گیرد و در سه بعد X افقی، Y عمودی و Z خارج/داخل تراز می شود. این نوع دستگاه فیوژن برای انواع تارهای فیبر نوری، مانند سینگل مود یا مالتی مود سازگار بوده و برای جوش تارهای بد و قدیمی با تارهای جدید و خوب، مناسب می باشد.این دستگاه، تا حدی گران بوده اما ترازبندی آن دارای دقت بالایی است.

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding)
تراز کردن برحسب غلاف نیز تراز پسیو یا شیار نوع V و ثابت نامیده می شود. این نوع از دستگاه فیوژن متکی به شیوه تراز نمودن فیبر بر شیار V شکل است که سطح بیرونی یا غلاف فیبر را در نظر می گیرد. هسته فیبر ازداخل و از سمت خارج قابل تنظیم است. این نوع از دستگاه فیوژن فقط برای فیبر مالتی مود و فیبر سینگل مود با کیفیت بالا مناسب است. دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding) هزینه پایین تر و هم ترازی سریعتر دارد اما تقاضا برای کیفیت بالاتر فیبر روز به روز بیشتر می شود و این نوع فیوژن تلفات بیشتری دارا می باشد.

دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding)

پیشنهادات مفید برای اسپلایسینگ فیبر نوری اگرچه اسپلایسینگ دو نوع فیبر نوری متفاوت است اما ما در اینجا به روشهای فیوژن معمول و رایج اشاره می کنیم. برخی از پیشنهادها برای اسپلایسینگ فیبر نوری عبارتند از:

1. دستگاه فیوژن را قبل از اسپلایسینگ پاک و تمیز کنید. زمان اسپلایسینگ فیبرهای نوری، هر گونه آلودگی نامرئی باعث مشکلات بسیار زیادی شود.
2. به منظور افزایش سرعت هم ترازی برای دستگاه فیوژن، استفاده از ابزار دیگر، مانند Cleaver فیبر نوری مهم است. Cleaving خوب در اسپلایسینگ اتلاف توان فیوژن فیبر نوری را کاهش می دهد.
3. اطمینان حاصل کنید پارامترهای فیوژن با متد و شیوه خاص قابل تنظیم است. تغییرات پارامترها نیز مشکلاتی را برای تنظیم دلخواه کاربر ایجاد می کند.

نتیجه
انتخاب یک دستگاه فیوژن مناسب برای فرآیند اسپلایسینگ سودمند و مفید می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن نیازها و هزینه مقرون به صرفه، دستگاه فیوژن مناسب را پیدا کنید. دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته از دستگاه فیوژن مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding) گران تر و دقیق تر است. لطفا دستگاه فیوژن ایده آل خود را عاقلانه انتخاب کنید و فراموش نکنید که به دنبال بهترین دستگاه طبق پروژه و کاربرد خود باشید.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیوژن فیبر نوری, دسترسی به کابل فیبر نوری, تجهیزات فیبرنوری, ارتباطات فیبر نوری, فیوژن, پنل های آداپتور , نوار کاست, فیوژن , اندازه رک فیوژن, ظرفیت پورت, شرکت فاطررسانور, شرکت فاطر رسا نور, شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 265 تاريخ : 13 شهريور 1397 ساعت: 5:25



نوکیا می گوید با شرکت AT&T در زمینه گسترش اینترنت اشیا در سراسر جهان همکاری و شراکت خواهد کرد. به منظور اتصال مشتریان AT&T با سیستم اینترنت جهانی اشیا،شرکت از شبکه جهانی اینترنت اشیا جهانی نوکیا به اختصار WING استفاده می کند که شامل صورتحساب الکترونیک، core network، آنالیز دیتا و امنیت می شود. نوکیا معتقد است با همکاری AT&T آنها می توانند از رگیولاتورهای محلی برای اینترنت اشیا استفاده کنند.

لینک کامل خبر
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اخبار فیبرنوری, ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری, شبکه FTTH , تکنولوژی GPON, مشاور پروژه های فیبر نوری, طراح پروژه های فیبر نوری, مجری پروژه های فیبر نوری, PON, FTTH, OLT پر ظرفیت, ONT, شبکه های نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 181 تاريخ : 6 شهريور 1397 ساعت: 5:23